۵۰ کشور دنیا مقصد صادراتی داروهای ایرانی
دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو عنوان کرد:
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و به نقل از «وبدا» وزارت بهداشت، مهندس «اصف مهدوی» با بیان این مطلب، عنوان کرد: شرکت های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره مند شوند.
دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهمتر پایداری حضور در بازار هدف در میان است. داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت پذیر است.