بازدید معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خط تولید کیتهای تشخیص آزمایشگاهی / گامی در راستای بومیسازی و امنیت سلامت ملی
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف ارزیابی استانداردهای کیفی و بررسی توانمندیهای تولید داخل، از خط تولید یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید کیتهای تشخیص آزمایشگاهی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، این بازدید در راستای سیاستهای کلان حمایتی از تولیدات بومی استان و افزایش ظرفیتهای داخلی در حوزه سلامت انجام شد. در این بازدید، روند تولید و تطبیق استانداردهای کیفی محصولات مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفت تا با راه اندازی آن، مسیر جایگزین نمونههای خارجی هموار گردد.
دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شراز ضمن تقدیر از دستاوردهای این واحد تولیدی، بر نقش حیاتی این تجهیزات در ارتقای نظام سلامت کشور تأکید کرد و افزود: توسعه خطوط تولید بر پایه دانش بومی، باعث کاهش وابستگی به واردات در زمینه اقلام استراتژیک آزمایشگاهی می شود که از اولویتهای اصلی این معاونت است.
در جریان این بازدید، مسوول فنی شرکت تولیدی ضمن ارائه گزارشی از فرآیندهای تولید، در خصوص بهرهگیری از توان علمی و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی تأکید کرد و اظهار داشت که این مجموعه با رعایت استانداردهای بینالمللی ISO، موفق به تولید کیتهایی با دقت و حساسیت بالا شده است که نه تنها نیاز مراکز درمانی کشور را تأمین میکند، بلکه ضمن رقابت با نمونههای خارجی ، نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین مینماید.
در پایان این بازدید، مقرر شد ضمن بررسی راهکارهای تسریع در فرآیندهای تأییدیه و ارتقای ظرفیت تولید، حمایتهای لازم جهت تسهیل در مسیر توسعه پروژههای تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت صورت پذیرد. مدیر این شرکت نیز آمادگی خود جهت همکاری با آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه را اعلام کرد، همچنین مدیریت این مجموعه ابراز امیدواری کرد که با توسعه سبد محصولات در ماههای آتی، گامهای موثری در جهت صادرات این محصولات به بازارهای منطقه برداشته شود.
مهندس «کسری نامداری» مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید حضور داشت.
پایان خبر
نظر دهید